Waarom heeft Griekenland zo een enorm groot leger?

De griekse krijgsmacht is zeker 5 keer zo groot in materieel als de Nederlandse, ook heeft het 3 keer zo veel manschappen. Maar het land heeft bijne 2 keer veel minder inwoners als Nederland.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10.6K

Het beste antwoord

Griekenland is wellicht niet zo groot qua inwoners maar wel door de geografische uitgestrektheid. Voorts is het de Nationale Hobby om in Griekenland ambtenaar te zijn, zo ook de soldaten.

Zonder gekheid: Griekenland heeft heel veel "grens" om te verdedigen, heel veel kleine eilandjes. Bovendien wordt het door de EU gesteund aangezien Griekenland de "deur naar het Oosten" is, maw het is de Poort tot Europa vanaf de Oostelijke kant. Om de Europese immigratie tegen te gaan, dient men de zwakste plekken het meest te beschermen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Omdat ze nog steeds een oorlog met het buurland Turkije niet uitsluiten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Turkije heeft een groter leger, en ook modernere helikopters van Amerika.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze verkeren in dezelfde positie als hun buurman Griekenland.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
turkije heeft ook meer inwoners en inkomsten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Deniz, wat wil je daarmee zeggen, dat dat dus nooit de reden kan zijn dat Griekenland een groot leger heeft?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Griekenland, heeft voor het aantal inwoners dat het heeft een zeer groot leger, in percentage groter dan Turkije.
In aanvulling op bovenstaande juiste antwoorden: Het leger is van oudsher machtig in Griekenland (denk maar aan het kolonelsregime) en kan zich dan ook goed verzetten tegen bezuinigingen.